مجمع علما و طلاب ارزگان

"پایگاه انترنتی"مجمع علما و طلاب ارزگان

مجمع علما و طلاب ارزگان

"پایگاه انترنتی"مجمع علما و طلاب ارزگان

مجمع علما و طلاب ارزگان

پایگاه اطلاع رسانی"مجمع علما و طلاب ارزگان" با هدف ارائه اطلاعات مفید در باره تاریخ، جغرافیا و مردم ارزگان، آشنایی با علما، شخصیت ها و معرفی فرهیختگان ارزگانی و آثار علمی آنان، ایجاد شده است.
ساختار سایت، دارای چند محور کلی است که موضوعات متعددی را شامل می شود. بخش "تاریخ ارزگان" حاوی اطلاعاتی در باره گذشته تاریخی، جغرافیا و مردم ارزگان است. در بخش "علمای ارزگان"زندگینامه علمای برجسته ارزگان و خدمات علمی، فرهنگی و سیاسی آنان، قرار داده شده است. در بخش "اندیشوران ارزگانی" به معرفی فعالیت های فرهنگی، تبلیغی و پژوهشی فرهیختگان ارزگانی پرداخته شده و آثار علمی فاخر آنان در قالب صدها کتاب و مقاله، جهت استفاده در اختیار عموم قرار گرفته است. بخش"مشاهیر ارزگان" به معرفی شخصیت های تأثیرگذار در منطقه ارزگان و خدمات آنان اختصاص دارد. در بخش "نشست ها و همایش ها" به معرفی اقدامات ثمر بخش مجمع علما و طلاب ارزگان در برگزاری نشست ها و همایش های علمی، پرداخته شده است که همایش بین المللی ارزگان، یکی از نمونه های بارز آن است(متن مجموعه آثار همایش در پنج جلد، جهت دانلود در سایت قرار داده شده است).
امید است با مساعدت فرهیختگان ارزگانی در غنا بخشی محتوای سایت، این پایگاه به سایت مرجع، برای مخاطبان ارزگانی تبدیل شود.

نویسندگان

حجت الاسلام غلام رضاحسنی دانش آموخته سطح چهار و دکتری علوم تربیتی المصطفی(ص)
(grhasani54@gmail.com)
1. زندگینامه:
این جانب غلام رضاحسنی، فرزند شهید ملا غلام حسن، در سال 1355 در باغچار منطقه‌ی بوکسه، به دنیا آمدم. خواندن و نوشتن را نزد پدرم آموختم و سپس وارد  مدرسه علمیه حجت الاسلام استاد افضلی باغچاری شدم، ادبیات عرب صرف و مقدار از نحو را فراگرفتم. در سال 1369 به خاطر جنگ داخیلی و تخیله شدن منطقه باغچار به همراه خانواده رهسپار ایران شدم و در سال 1370 به مدرسه علمیه مرحوم حاج ابراهیم در اراک رفتم و ادامه تحصیل دادم. ادبیات عرب، منطق ، اصول فقه و لمعتین را در آن مدرسه مبارکه فرا گرفتم و در سال 1376 وارد حوزه علمیه قم شدم، ادامه متون سطح (رسائل، مکاسب و کفایتین) را از محضر آساتید چون محمدی خراسانی و اعتمادی فرا گرفتم. بعد از اتمام سطح  به مدت شش در دروس خارج اصول استاد محمدی خراسانی و فقه آیت الله مکارم و مقدار در درس تفسیر آیت الله جوادی شرکت کردم. از سال 1387 علاوه بر دروس حوزی در رشته های علوم انسانی جامعه المصطفی شرکت کردم و سطوح کار شناسی را در رشته‌ی علوم تربیتی، کار شناسی ارشد را در رشته‌ی روانشاسی تربیتی و دکتری را در رشته‌ی قرآن و علوم  با گرایش تربیتی به موفقیت به پایان رساندم و در سال 1403 از رساله دکتری خود با عنوان" الگوی تبیت اعتقادی در قرآن کریم در بُعد توحید" دفاع نمودم. فعلا در پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی مشغول پژوهش هستم.
در این مدت در کنار تحصیل به فراگیری زبان انگلیسی ترجمه، تحقیق و پژوهش نیز مشغول بودم که حاصل آن به قرار ذیل است: (کتاب و مقالات چاپ شده در مجلات علمی- تخصصی  و پژوهشی).
2. پایان نامه:
پایان نامه ارشد، با موضوع: «بررسی رابطه‌ای سبک‌های فرزندپروی و سازگاری اجتماعی فرزندان طلاب جامعة المصطفی العالمیه(ص)»، مؤسسه عالی علوم انسانی- جامعه المصطفی، سال دفاع 1395.
رساله دکتری، با موضوع «الگوی تربیت اعتقادی در قرآن کریم در بُعد توحید»، مؤسسه عالی علوم انسانی- جامعه المصطفی، سال دفاع 1403.
3. کتاب:
آداب معاشرت سبک زندگی اسلامی(ترجمه کتاب العِشرة) تألیف: شیخ حر عاملی، ترجمه: غلام رضا حسنی، قم، انتشارات نفری، چ2، 1395.

4. مقالات:
1.نقش دعا در تربیت انسان از منظر روایات، ویژه نامه پیام تربیت، 1393.
2.ازدواج و تشکیل خانواده، دو فصلنامه تخصصی معارف و علوم تربیتی، س2، ش5، 1395.
3.شکل گیری شخصیت انسان و عوامل آن از نگاه روانشناسی و اسلام، دو فصلنامه تخصصی معارف و علوم تربیتی، س3، ش6، 1396.
4.عوامل موثر بر تقویت روابط والدین و فرزندان با رویکرد اسلامی و روانشناسی، دو فصلنامه تخصصی معارف و علوم تربیتی، س3، ش7، 1396.
5.نقش گزاره های فقهی در پیشگیری و درمان، دو فصلنامه تخصصی معارف و علوم تربیتی، س4، ش8، 1397.
6.بررسی سبک‌های فرزند پروری والدین و سازگاری اجتماعی فرزندان طلاب المصطفی، دو فصلنامه تخصصی معارف و علوم تربیتی، س7، ش15، 1400.
7.بررسی عوامل طلاق ازنگاه اسلام و روانشناسی اجتماعی، دو فصلنامه تخصصی معارف وعلوم تربیتی،س4،ش9، 1397
8.ظرفیت فقه درتولید قدرت نرم، مجله کوثر، موسسه فرهنگی امام حسن عسکری، س3، ش10، 1402.
9.بررسی روشهای تربیتی در نامه31 نهج البلاغه، دو فصلنامه معارف وعلوم تربیتی، س7،ش14، 1400.
10.بررسی سیر نظام تعلیمی سنتی و مدرن در ارزگان خاص، مجموعه مقالات همایش بین المللی ارزگان، قم، ج3، 1400، ص411-440.
11.الگوی تربیت اعتقادی در قرآن، دو فصلنامه معارف و علوم تربیتی، س8 ش16، 1401، ص28-60.
12.آسیب شناسی روش تفسیر علمی قرآن، دو فصلنامه تخصصی معارف و علوم تربیتی. س8 ش17، 1401، ص35-56.
13.تئوری تمثیلی بودن زبان قرآن تحلیل و ارزیابی، دو فصلنامه تخصصی معارف و علوم تربیتی، س9 ش18، 1402، ص165-189.
14.مبانی انسان شناسی در برنامه ریزی درسی با رویکرد اسلامی، دو فصلنامه تخصصی معارف و علوم تربیتی، س9، ش19، 1402، ص101-119.
15.تأثیرمتقابل آموزش وپرورش و اقتصاد، دو فصلنامه معارف و علوم تربیتی، س10،ش20، 1403،ص189-203
16.روش های خود تربیتی و دیگر تربیتی در گفتار علوی، دو فصلنامه تخصصی معارف و علوم تربیتی، س10، ش21، 1403، ص93-116.
17. The model of belief Education in the dimension of Towhid in the Holy Quran International journal of multicultural and Multireligious understanding Volume:12- Issue:3-Marh:2025-Page:229-241

18. نظام تعلیمی سنتی و مدرن در باغچار (چاپ نشده)

smileyتذکر: هرگونه استفاده از مطالب این سایت، تنها با ذکر منبع: پایگاه اطلاع رسانی مجمع علما و طلاب ارزگان، مجاز است.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی